HISTORIE

De geschiedenis van de huidige Tennis Club Hefshuizen (TCH)

Deze begint op 11 mei 1909 in Uithuizermeeden. Daar kon toen voor het eerst getennist worden op een betonnen tennisbaan bij Tennisclub Internos. In 1984 breidde de plaatselijke tennisvereniging zich uit als gevolg van een fusie met de Uithuizer Tennisclub (UTC). Deze club had sinds 1913 een zelfstandig bestaan geleid.

Uit deze samenvoeging vloeide niet alleen de nieuwe naam, Tennis Club Hefshuizen (genoemd naar de naam v/d toenmalige gemeente) voort maar er werd eveneens een nieuw tenniscomplex met 5 gravelbanen en een kantine gebouwd aan de Dingeweg (4b) tussen Uithuizermeeden en Uithuizen. (achter Zwembad De Dinge). Op het moment van de fusie bestond de club uit ongeveer 350 leden, vandaar de 5 banen.

Inmiddels zijn we alweer enkele ontwikkelingen verder.

In februari 1999 is de TC Hefshuizen geprivatiseerd en heeft daardoor de mogelijkheid gekregen om te moderniseren. Het tenniscomplex bestaat momenteel uit 5 Canada Tenn tennisbanen, beschikt over verlichting op 4 banen en een ruime kantine met terras.

TC Hefshuizen is aangesloten bij de tennisbond KNLTB  (Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond).

TC Hefshuizen is een tennisclub waar gezelligheid voorop staat, maar waar ook de nodige sportieve prestaties geleverd worden.